lördag 18 april 2009

Clinic





Så var dagen här... clinic hos Anna Wessman för Johan Fridberger. Första lektionen halv tolv lastade i god tid visste inte hur Musc. skulle reagera på att vara utan Alli. Efter ett par avbackningar var vi på väg. Annika var snäll att följa med mig det är skönt att ha ett moralisk och praktiskt stöd. Sadlade och värmde upp och allt kändes bra tyckte jag. Muscoca har väldigt bråttom i sina gångarter det visade sig att det är ett sätt att slippa jobba hemska häst, hon har lurat mig hela året ... Det jag fick göra var att lära mig att det var Muscoca som ska ge efter samt att sitta djupare i sadeln. När vi fick kläm på det så blev det en betydligt lättare och flyttbarare häst att ha att göra med. Andra lektionen gick berydligt bättre. Så nu är det nya träningsmetoder som gäller. Semestern är över Muscoca!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar